A Daily Mail háttérbe szorítja a Sun-t, és az Egyesült Királyság legkelendőbb lapja lett

42 év után, miután az Egyesült Királyság legkelendőbb újságjaként a Sun elvesztette címét a Daily Mail miatt.

A Rupert Murdoch tulajdonában lévő bulvárlap 1978 óta volt az ország legnépszerűbb újságja, olyan emlékezetes szalagcímeket produkálva, mint “Freddie Starr megette a hörcsögömet”, “Megvagy!” és “It’s The Sun Wot Won It” – az 1992-es címlapon a konzervatívok váratlan általános választási győzelmének tulajdonítva az elismerést.

A Daily Mail, amely az elmúlt években folyamatosan zárkózott fel az eladási lemaradáshoz, a legfrissebb hivatalos adatok szerint májusban megelőzte a Sun-t.

A Daily Mail a múlt hónapban átlagosan napi 980 ezer példányt adott el, a Mail on Sunday pedig heti 878 ezret – derül ki az Audit Bureau of Circulations pénteken közzétett adataiból.

A múlt hónapban a News UK, a Sun, a Sun on Sunday és a Times anyavállalata leállította hivatalos eladási adatainak nyilvánosságra hozatalát. A kiadó számadatait azonban továbbra is havonta magánjelleggel bocsátja az iparág rendelkezésére, és a Guardian úgy tudja, hogy a Sun és a Sun on Sunday májusban alacsonyabb eladásokról számolt be, mint a Mail címek.

Márciusban – a Sun legutóbbi nyilvánosan elérhető adatai szerint – az 55 pennys bulvárlap átlagosan napi 1,13 millió példányban kelt el. Emellett további 66 800 példányt terjesztett, amelyeket ingyenesen átvehettek a repülőtereken és a vasútállomásokon. A Mail, amely nem terjeszt ingyenes példányokat és 70 pennys áron jelenik meg, úgy tudjuk, hogy nagyobb a fizetős eladás, mint a Sun fizetős és ingyenes terjesztése együttvéve.

“Mérhetetlenül büszke vagyok és örülök, hogy a Daily Mail lett Nagy-Britannia legnagyobb példányszámú újságja, ami történelmi pillanat a történelmünkben” – mondta Geordie Greig, a Daily Mail szerkesztője.

A Sun márciusi eladásai 11%-kal csökkentek az előző évhez képest, ami több mint kétszerese a Daily Mail 5%-os visszaesésének.

A fizetős eladások csökkenése mellett a Sun-t az ingyenes terjesztés jelentős visszaesése is érintette, mivel a légitársaságok földre kerültek és az Egyesült Királyságban zárlat lépett életbe.

A Sun 1964-es indulásakor a negyedik legnagyobb újság volt a Daily Mirror, a Daily Express és a Daily Mail mögött. Miután Murdoch 1969-ben felvásárolta a lapot, a lap bulvárlap lett, és végül 1977-ben megelőzte a Mirrort, mint az Egyesült Királyság legkelendőbb újságja.

A Sun szóvivője azt mondta: “A Sun a legjobban fogyó újság: “Számunkra az a mérés a legfontosabb, amely tükrözi olvasóinkat és iparágunkat 2020-ban. A PAMCo legfrissebb adatai – a márka teljes közönségének legjobb mérőszáma a nyomtatott és digitális médiában – rekord elérést mutatnak a Sun számára. Havi 39,8 millió embert szólítunk meg, amit napirenden lévő újságírásunk és exkluzív cikkeink táplálnak, és ami alátámasztja, hogy az Egyesült Királyság legnagyobb és legnépszerűbb hírmárkája vagyunk.”

{{#ticker}}

{{topLeft}}

{{bottomLeft}}

{{{topRight}}

{{{bottomRight}}

{{#goalExceededMarkerPercentage}}

{{/goalExceededMarkerPercentage}}

{{/ticker}}

{{heading}}

{{#paragraphs}}

{{.}}

{{{/paragraphs}}}{{highlightedText}}

{{{#cta}}{{{text}}{{{/cta}}}
Májusban emlékeztessen

Majd jelentkezünk, hogy emlékeztessük a hozzájárulásról. Várj egy üzenetet a postaládádban 2021 májusában. Ha bármilyen kérdése van a hozzájárulással kapcsolatban, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot.

  • Megosztás a Facebookon
  • Megosztás a Twitteren
  • Megosztás e-mailben
  • Megosztás a LinkedIn-en
  • Megosztás a Pinteresten
  • Megosztás a WhatsAppon
  • Megosztás a Messengeren

Szólj hozzá!